گل رخگل رخ، تا این لحظه: 13 سال و 17 روز سن داره
شهاب شهاب ، تا این لحظه: 19 سال و 9 ماه و 24 روز سن داره

گل رخ

روزانه

1395/7/28 18:44
نویسنده : بابای گل رخ
651 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

هوای این روزهای مشهد رو نمی پسندم ؛ یه سرمای خاص و آزار دهنده ، یه گرمای بی دلیل و نابهنگام . 
وضعیت لباس پوشیدنت مشخص نیست ؛ صبح سرد سرد ، ظهر گرم گرم ، عصر یه سرمای سوزاننده ، شب خنک ؛ ذهن آدم قاطی می کنه !
شرایط خانه ی جدید هم مزید بر علت شده ؛ خانه ی قبلی طبقه ی سوم بود و به یمن همسایگان سرمایی و بعضا علاقه مند به افیون ، لازم نبود که درجه ی بخاری از شمعک بالاتر بره ؛ خانه جدید هم بزرگتره و هم طبقه ی اول و زیرش خالی و هم سیستم گرمایشش پکیج و رادیاتور و آبه ؛ گرمایش پکیج مطبوع اما لوس ه .
مثل بخاری نیست که هر وقت خواستی در عرض نیم ساعت خونه بشه تنور و هر وقت خواستی فتیله رو پایین بکشی ؛ پکیج آروم آروم گرم می کنه و من از هرچی " رشد آرام " ه متنفرم . سلیقه ی من توی سیستم گرمایشی مثل سلیقه ام توی گل و گیاهه ؛ از گیاهانی که رشد و آرام و قابل حدس زدنی دارند خوشم نمیاد .
رشد خوبه مثل یاس رازقی باشه ؛ به عرض یک هفته در یک جهت نیم متر رشد می کنه و یکباره متوقف میشه و چند وقت بعد بی هیچ دلیلی از جای دیگه ای شروع می کنه به جست زدن و قد کشیدن ...
برنامه کاری امسالم خوبه ، مدارس خوبی میرم و کلاس های خوبی هم دارم ؛ شهاب هم مدرسه ی خوبی نصیبش شد ؛ توی آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی قبول شد و رفت دبیرستان شارقی ؛ از کل دبستان و 2 تا کلاس ششمش فقط شهاب قبول شد ؛ دبستانش خیلی خوب نبود فقط شیفت ثابت صبح بود .
" بره ی مهرگانی " امسال هم همون مهد پارسال رو میره ؛ لج بازی های سابقش خیلی کم شده و آماده کردنش برای رفتن به مهد زمان زیادی نمیبره ؛ برنامه ی کارم رو به شکلی تنظیم کردم که ساعت اول خالی باشه تا سر فرصت گل رخ رو آماده ی مهد کنم و خودم برسم مدرسه .

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (5)

کوهجانی
21 آذر 95 22:44
با سلام ممنون از مطالب خوبتون با احترام ، دوست شهاب خواهش می کنم . باز هم به وبلاگ ما سر بزن و گاهی نظری بنویس .
شهاب
23 آذر 95 17:34
تبارک ا...
کوهجانی
26 آذر 95 9:30
سلام داداش شهاب چطوری ؟ ممنون از مطالب خوب آبجیت و خودت واقعا خواهر و برادرین شما ها تبارک الله من ارفعین خواهش میکنم باز هم به وبلاگ ما سر بزن و نظر بنویس.
مامان فاطمه
29 آذر 97 19:01
میشه بگید این اصطلاح بره‌ی مهرگانی از کجا میاد و چه معنایی داره؟ خیلی دوست دارم بدونم.
بابای گل رخ
پاسخ
در فردوس به بره های متولد ماه مهر و تقریبا پاییز ، بره ی مهرگانی میگن و ویژگی این بره ها اینه که چون تمام زمستان در آغل و همراه مادر به سر می برند ، حسابی شیر می خورن و به قول چوپان ها ، شیرمست میشن و با آغاز بهار و شروع فصل چرا ، این بره ها حسابی تپل و سرحال و پرانرژی هستند .
بره هایی که در بهار به دنیا میان ، این ویژگی رو ندارن چون شیر میش ها در بهار دوشیده میشه و این بره ها کمتر شیر می خورن و بهشون "شیرسوز" میگن و اصلا نمی تونن مثل بره های مهرگانی تپل مپل و سرحال باشن .

من خیلی از این دست اطلاعات چوپانی و باغبانی و کشاورزی بلدم خندونک
مامان فاطمه
30 آذر 97 16:37
ممنون که اینقدر خوب و دقیق توضیح دادید. البته فکر کنم در مورد گل‌رخ از افعال معکوس یا بهتره بگم اصطلاحات‌ معکوس استفاده کردید. چون گل‌رخ در بهار دنیا اومده و جزو بره‌های "شیرسوز" به حساب میاد اما هزار ماشالله سرحال و تپله 😄.  در هر صورت اصطلاح جالبی بود.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل رخ می باشد