گل رخگل رخ، تا این لحظه: 13 سال و 21 روز سن داره
شهاب شهاب ، تا این لحظه: 19 سال و 9 ماه و 28 روز سن داره

گل رخ

کریسمس

1397/10/4 22:52
نویسنده : بابای گل رخ
546 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا 

این روزها سرخوشم ؛ کمتر توی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستم و ذهنم کم کم داره باز میشه و کارهای عقب افتاده رو دارم یواش یواش جمع و جور می کنم .  شروع زمستان رو همیشه دوست داشتم و همیشه زمستان حال خوبی بهم می داده ؛ شاید به این دلیل که من متولد زمستانم .
امروز عید کریسمس بود ؛ تولد عیسی مسیح ؛ شاید برای خیلی ها توی یه کشور مسلمان ، این روز خیلی معنی و مفهوم خاصی نداشته باشه اما من از همون قدیما از کریسمس خوشم می اومد . روزِ قبلِ تولدم بود و همیشه با دیدن کارتون سرود کریسمس ، یا همون اسکروچ ، که هر سال توی برنامه ی کودک تلویزیون پخش می شد ، این روز رو جشن می گرفتیم ( مثلا چشمک ) .
امروز برای بچه ها این کارتون زیبا رو دانلود کردم و نشستیم و دیدیمش و چقدر متعجب شدم از سلیقه ی ساده ی بچه های دهه ی شصت ! ؛ کل این کارتون نوستالژیک دوران کودکی ما ، با همه ی جرح و تعدیل ها و تیتراژ اول و آخرش ، 24 دقیقه است و چقدر برای ما توی اون سال ها بلند بود و جذاب و زیبا و هر سال هم همین روز میخکوب می شدیم پای تلویزیون های سیاه و سفید و با شوق و ذوق برای یه دفعه ی دیگه از دیدنش لذت می بردیم . 







امروز بچه ها نشستن و این کارتون خاطره انگیز باباشون رو دیدن اما از داستان ساده و خطی ، شخصیت های نه چندان پیچیده و فضاسازی و جلوه های ویژه ی معمولی این انیمیشن ، چندان لذت نبردند . با خودم فکر کردم که ما چقدر قانع بودیم که سالی یک بار این کارتون ها رو می دیدیم و هر سال هم برامون تازه بودند و بچه های امروز هر روز یه انیمیشن بلند و سرشار از جلوه های ویژه و شخصیت پردازی های عجیب و غریب و خط های داستانی منحنی و پیچیده می بینند و روز بعد از دیدنش خسته شدند و تکراری شده و کارتون های جدید می خوان .

 

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

ایلیا
5 دی 97 15:17
سلام تولدتون مبارک ان شالله همیشه شاد و سلامت باشید.
یه دوست
5 دی 97 16:11
چه خوب و جالبه که تولد دوباره‌ی وبلاگ با تولد خودتون همزمان شده. مبارک باشه. منتظر نوشته‌های جدید و مفیدتون هستیم. موفق باشید.
مامان فاطمه
5 دی 97 17:12
مادر من یه خاطره جالب از کریسمس داره: میگه خیلی کوچیک بودم و یه سری فرم اطلاعات توی مدرسه دادند که ما پر کنیم. از قضا یکی از سئوالات در مورد مذهب و دین بود. مامان میگه من اون لحظه فقط دین مسیحیت یادم اومد و در قسمت دین نوشتم مسیحی. بماند که معلم ها چقدر بهش خندیدند و سر به سرش گذاشتند هنوز بعد از اینهمه سال دایی من هر سال ۴ دی زنگ میزنه و کریسمس رو به مامانم تبریک میگه 😄
رضا
6 دی 97 3:29
تولدتان مبارک. روزهای خوبی در پیش رو داشته باشید. مثل سال‌های پیش عکس‌های تولدتان را بذارید.

21 اردیبهشت 99 12:57
خوشحال میشم به وبم سربزنید💓💓💓
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل رخ می باشد