گل رخگل رخ، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 26 روز سن داره
شهاب شهاب ، تا این لحظه: 19 سال و 9 ماه و 2 روز سن داره

گل رخ

یاس شب

1393/6/19 13:34
نویسنده : بابای گل رخ
1,617 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

مشهدی ها آدم های نسبتا خوبی هستند ! اما سلیقه گل و گیاه ندارند ! . 

امروز از چهارشنبه بازار یک گلدان  " یاس شب " یا " محبوبه شب " خریدم ؛ چند ؟ فقط 5 تومن ناقابل !

فروشنده گل و گیاه ، ارزان فروش نبود اما این گونه گل ها در مشهد چندان بازاری ندارد . مشهدی ها عاشق " کاج مطبق " اند ! . یک درخت بی مزه و لوس با رشدی بسیار آرام  . امروز فروشنده یک گلدان کوچک کاج مطبق رو 25 تومن می فروخت و چه قدر هم مشتری داشت ! . نمی دونم ملت از چیه این گیاه خوششون میاد ؟!

 

اما این سلیقه یک حسنی هم داره و اون هم پایین بودن قیمت گل هایی مثل یاس رازقی و یاس شبه ! ؛ چون چندان خواهان ندارند و صرفا برای کامل بودن مجموعه عرضه می شوند . 

یاس شب به نوعی خواهر بزرگ تر و جان سخت تر یاس رازقی است ! ؛ با گل هایی که جلوه ای ندارند اما بوی دلپذیری در شب منتشر می کنند . 

 

عطر گل های این دو گیاه تقریبا مشابه اما خانواده های این دو کاملا متفاوت اند .

پسندها (3)

نظرات (4)

مامان پرهام
20 شهریور 93 1:03
آره واقعا چرا توی این شهر اینقدر کاج مطبق طرفدار داره؟ برای منم عجیب بود وقتی اولین بار متوجه شدم که یه نفر اصرار داشت به جای محبوبه شب با عطر دلپذیرش یا حتی گل کاغذی-آزالیا- با رنگهای شادش و هزاران گیاه دیگه که ما بهش پیشنهاد می دادیم-این درختچه رو برداره!
بابای گل رخ
پاسخ
نیاز به نگهداری و تیمار نداره ؛ با هر محیطی سازگاره ؛ آفتاب و سایه هم براش مفهومی نداره ! .
مامان آنیل
28 شهریور 93 22:18
سلام اتفاقا کاج مطبق یک گیاه بسیار جالب و زیباست یه روز توی یه برنامه ی تلویزیونی یک فردی میگفت که استادش کلی از این گیاه رو توی خونه ش تکثیر کرده بود که هر روز باهاشون حرف میزد و روزی که این استاد فوت میکنه کل این گیاه ها پژمرده شدن و این گیاه کامل محبت رو می فهمه منم یک کاج بزرگ دارم که خیلی دوسش دارم بیشتر از همه گلهام دوسش دارم
مهدی شمس آبادی
29 شهریور 93 22:36
ما یکبار نوشتیم نمی دانم رسید یا نرسید با این حکمتی که مامان آنیل بیان فرمودند ما تصمیم گرفتیم وراجی نکنیم !! گیاهی که اینهمه می فهمد باید روی سرمان جا داشته باشد !! و شما هم سعی کن از این به بعد حکیمانه تر بنویسی !!!!!
بابای گل رخ
پاسخ
حکیمانه تر ؟؟؟
ایلیا
29 آذر 97 20:02
کاج بخاطر همیشه سبز بودنش انگار به آدم میگه که همیشه امیدوار باش و زندگی کن. ولی خداییش گل‌های معطر مخصوصاً گل محمدی یه چیز دیگه‌اند.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل رخ می باشد