گل رخگل رخ، تا این لحظه: 13 سال و 21 روز سن داره
شهاب شهاب ، تا این لحظه: 19 سال و 9 ماه و 28 روز سن داره

گل رخ

چوب معلم

1393/7/13 23:58
نویسنده : بابای گل رخ
420 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

دیروز ( شنبه ) ظهر ، موقع برگشتن شهاب از مدرسه ، من هم خانه بودم . اول ساکت بود و من هم توجهی نداشتم تا اینکه خودش اومد پیشم و گفت که زنگ یکی مانده به آخر ، در کلاس درس قرآن ، معلم قرآن به خاطر این که شهاب هنگام گوش کردن به صحبت معلم سرش رو روی دست هاش گذاشته بوده ، با چوب ضربه ای به سرش زده ! .

وقتی که داشت تعریف می کرد یک باره بغضش هم ترکید و به گریه افتاد . شهاب پسر کم حرف و البته مغروریه و بیشتر از دو ساعت تمام ناراحتی این ضربه رو بروز نداده بود . وقتی جزئیات رو پرسیدم تعریف کرد که گویا شاگرد جدیدی توسط معلم قرآن به کلاس معرفی می شده و در ضمن این معارفه ، معلم شاگرد های کلاس رو " گوسفند " معرفی کرده و از اونجایی که این آقا دهان بسیار خنکی داره ، حوصله بچه ها هم سر رفته و جنابش با چوب قصد داشته حوصله شهاب رو برگردونه ! .

دیروز عصر با مدیر مدرسه صحبت کردم . بنده ی خدا جوابی برای این رفتار معلم قرآن نداشت ؛ و با توجه به سابقه شهاب در 4 سال گذشته و انضباط ذاتی این بچه هم نیازی به تحقیق بیشتر نبود . معلم مربوطه جوان کم سن و سالی است که در هیاهوی استخدام های بی ضابطه دولت قبل به کسوت " معلم قرآن " در آمده و پارسال هم چند باری با هم مشکل داشتیم . اگر من در هیئت گزینش بودم این شخص رو برای مداوا به یک مرکز روان درمانی معرفی می کردم ! ؛ نه این که فکر کنید چون بچه من رو کتک زده این حرف رو میگم ، نه !!! .

پارسال در جمعی خانوادگی از روغن زرد صحبت می کردیم ؛ داشتم می گفتم که " اگه مطمئن باشید که روغن از شیر بز تهیه شده خیلی بهتره " که یکباره شهاب حرف من رو قطع کرد و گفت : بز نماد شیطان پرستی است و تو هم شیطان پرست شدی ! . یعنی جا داشت مثل یک بز کوهی روی سرم شاخ در بیارم ! . اونجا چیزی نگفتم و حرف رو عوض کردم ؛ اما بعد ازش پرسیدم که این حرف رو از کدوم سوراخ مغزش در آورده که من تا حالا کشفش نکرده بودم ! . گفت : معلم قرآن آقای ... گفته و بقه نماد های شیطان پرستی رو هم معرفی کرده ؛ مثل مثلث ، هرم ، انگشت های دست و چیزهای دیگه .

فردا صبحش رفتم مدرسه و از مدیر خواستم به این آقا تذکر بده و یادآوری کنه که بحث های جلسات مسخره این چنینی رو برای دوستان خودش نگهداره و از بهم ریختن ذهن کودکان دبستانی اجتناب کنه . آموزش قرآن کار بسیار سنگین و در عین حال شریفیه و نیازی نیست که در لابلای عبارات زیبا و پر مفهوم قرآنی از چنین مثل های سخیفی استفاده بشه . 

گذشت تا دوباره شهاب یک روزی در مورد شیطان پرستی و نمادهای شیطان پرستان روی دلار آمریکا و علامت های اشاره شیطان پرستان صحبت کرد ؛ همین طور از شیطان پرستان مشهور !!! ؛  باز دوباره براش مفصل سخنرانی کردم که ذهنش درگیر این توهمات نباشه ؛ از جمله در مورد عبارت " In God we trust " صحبت کردیم ؛ با این وجود ذهنم درگیر صحبت های گاه و بیگاه این آقا بود .

حالا دیوانگی های پارسال کافی نبوده که اول بچه ها رو گوسفند خطاب کرده ( امیدوارم این گوسفند هم از نماد های شیطان پرستان نباشه ! ) و بعد هم با چوب سر شهاب رو نوازش کرده .

گر تو قرآن برین نمط خوانی ***** ببری رونق مسلمانی !

 

 

 

 

 

پسندها (2)

نظرات (5)

مهدی شمس آبادی
14 مهر 93 8:59
وقتی معیار استخدام چیزهایی باشه که بهتر از من میدونی این میشه ! و آی سن خطرناکیست این سنین کودکی ! قدرت جذب بالا و قوه ی نقد به کار نیفتاده و همین که اسم معلم روی کسی گذاشته شد حرفش سند میشه و گیرم که کسی بداند و حساس باشد مگر می شود به همه ی آنچه در مدرسه گذشته واقف شد و اگر هم بشوی مگر میتوانی اثراتش را از بین ببری . و تنها مدرسه نیست : تلویزیون هست ، اینترنت هست ، برای بعضی ماهواره هست و دوستان و بچه های مدرسه هم هستند و ... بعنوان پدر و مادر وظیفه داری که نهایت سعیت را بکنی اما حفظ و حراست مدام ، ممکن نیست و هنوز بهترین توصیه انگار همان است که بود : با فرزندت دوست باش و مدیریت نرم پیشه کن . و البته پیچیدگیهای زمانه هم ضمیمه ی پیچیدگی کودکانه ی ذهن و ضمیر بچه ها شده و کار را دشوارها کرده . به نظرم تربیت درست یک فرزند در زمانه ی ما بیش از تربیت ده کودک قدیمها تاب و توان می خواهد و اجرش را باید تصاعدی حساب کرد . آخرش مجبور میشی مدرسه ی خونگی رو هم به رب و ماست خونگی اضافه کنی !! کارت در اومده شهرآشوب !! و عجب معلم قرانی !!!
بابای گل رخ
پاسخ
امروز رفته بودم مدرسه ؛ جناب معلم قرآن آخر وقت با مدیر تماس گرفت و منکر همه چیز شد ! . آقای مدیر حسابی عصبانی بود چون چند نفری از اولیا هم بابت گوسفند خطاب شدن از صبح به شکایت آمده بودند . در نهایت مقرر شد که از معلم قرآن در مدرسه ای دیگر استفاده شود ! . اگر یک نفر از اولیا موضوع شکایتشان را به اداره برده بودند که کار معلم قرآن بعد از دو سال خدمت به پایان می رسید ! . با خانم معلم کلاس پنجم هم صحبت کردم و کمی هم نگران شدم ؛ ایشان در دوره ارشد مطالعات و نوشته های زیادی در مورد شیطان و شیطان پرستان انجام داده اند ! . فکر کنم آخرش باید برم یک شیطان پرست پیدا کنم ببینم چگونه اند ؟!!! دور و بر شما شیطان پرست پیدا نمی شه ؟ قیمت مناسب می خوام ها !!!
مهدی شمس آبادی
14 مهر 93 15:33
یه رفیقی داشتی همه ی سوراخ سنبه های مشهدو می‌‌‌‌‌‌‌شناخت و با شیش تومن قضیه‌ی سنت شهاب رو راه اندخت باید دست به دامن اون بشی ! و اونایی که ما می‌ شناسیم از قدما به شمارند و شیطان ستایی در ادبیات عارفانه ی ما قدمتی داره ! و اگه به کسی نگی ما در خودمون که خوض می‌‌‌‌‌‌‌‌ کنیم می بینیم میشه جزو شیطان پرستا حسابمون کرد !!! اما ما اهل نماد و سمبل و سنبل نیستیم و این امراض آخرزمانی عجب ناخوشیهای بدپیله ی بی منطق حرف گوش نکنی هستند !! گیرت اومد ما رو هم بی خبر نذاری ، شاید به دردمون خورد !! بیچاره شهرآشوب ما !! عمری خودش رو از شیطون محافظت کرده حالا باید مراقب شهاب و گل رخ و باقی عوامل و اذناب هم باشه !! خدات قوت دهاد .
بابای گل رخ
پاسخ
یارو در دلار آمریکا 18 نشانه شیطان پرستی پیدا کرده ! بهش میگم می دونی " In God we trust " یعنی چی ؟! میگه نه ، تا حالا نشنیدم و ندیدم ! ؛ گفتم بالای همون اسکناسی که توش 18 نشانه شیطان پرستی بوده اینو نوشته و معنیش اینه : توکل ما به خداست !!! کم آورده بود ، میگه خب حتما برای رد گم کردن اینو نوشتن !!!
مامان پرهام
16 مهر 93 0:27
طفلی شهاب. کار خوبی کردید به مدیر اطلاع دادید معلم بداخلاق اونهم معلم قرآن بداخلاق بچه رو حسابی بد می کنه. توی این دوران بی قرار اگه مذهب رو هم از بچه بگیریم به کجا می رسه طفلی؟
بابای گل رخ
پاسخ
معلم قرآن خیلی هم بد اخلاق نیست ! ؛ یک جورایی خیلی بچه است ! ؛ امروز در جلسه معارفه خانم معلم با اولیا ، اون چوب کذایی رو هم دیدم ؛ شهاب که گفت " چوب " من فکر کردم شاید نی یا حصیر یا لوله ای پلاستیکی است ؛ اما این یکی واقعا چوب بود !! زمخت و سنگین ! مثل این که خانم معلم برای نشان دادن نوشته های روی تایلو ازش استفاده می کنه . مردک دیوانه نمی دونم با چه عقلی یه همچین کاری کرده ! . خدا شاهده الان که این رو می نویسم به خاطر پسر خودم نیست ، چه فرقی می کنه ، کار زشت زشته ، برای همه ...
یه دوست
28 آذر 97 17:05
عکس آخر عکس پدر و پسری زیبایی بود 😍
ایلیا
29 آذر 97 19:57
خدا نگذره از معلم‌هایی که به جای اینکه به شغل انبیا تقدس ببخشند باعث دیدگاه بد و ترس از معلم‌ها میشوند. متاسفانه این روزها خبرهای بد و دردناکی از جالب یه سری معلم‌هایی که واقعاً حیفه اسم معلم رو اون‌ها گذاشت می‌شنویم. 
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل رخ می باشد