گل رخگل رخ، تا این لحظه: 13 سال و 23 روز سن داره
شهاب شهاب ، تا این لحظه: 19 سال و 9 ماه و 30 روز سن داره

گل رخ

عبور از مرز جنون !

1393/7/23 0:32
نویسنده : بابای گل رخ
574 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

امروز صبح با گل رخ رفته بودم یک دفتر خدمات ارتباطی ، آخر بلوار امامت ؛ سیم کارت شهاب سوخته بود و باید تعویض می شد . کار خیلی زیادی نداشت ؛ یک کپی شناسنامه و مختصری شارژ و پر کردن یک فرم ؛ از اول ورود به دفتر  ، گل رخ شروع به بهانه گرفتن کرده بود : پول بده ، بغل کن ، بزار منم ببینم و ... ؛ کم کم داشت روی اعصابم راه می رفت ؛ یک خانم با یک کیلو قبض هم کنارم بود که بر خلاف ظاهرش بلد نبود از دستگاه خود پرداز قبض ها رو پرداخت کنه و مرتب هم سوال جدیدی از متصدی می پرسید ! .

برای گرفتن شارژ رفتم بیرون دفتر که گل رخ چشمش به ویترین مغازه بغلی افتاد ؛ مغازه لوازم یدکی و لوکس خودرو بود و برای یک بچه سه و نیم ساله چیزی نداشت ، اما نفهمیدم که چی توی ویترین جلب توجه کرده بود که گل رخ شروع کرد به کوک کردن ساز خرید : بابا ... بخر ! ... چرا نمی خری ؟! ... من دوست دارم ... دوسش دارم ... بخر دیگه ...ازش خوبم میاد (ازش خوشم میاد ) !!! و ... .

تا به حال بارها به مرز جنون رسیده بودم اما قسمت نشده بود از این مرز عبور کنم تا امروز ! ...

عبور از مرز جنون هم تجربه جالبی است ! ؛ دوست داشتم قدرتی داشتم مثل " هالک " تا همون پیشخوان بزرگ دفتر خدمات ارتباطی رو بلند می کردم و می کوبیدم توی فرق اون خانم قبض به دست ! ؛ آخه آدم هم این همه خنگ ! پیر نبود که بگم بی سواده یا بلد نیست یا توان و حوصله نداره ؛ مرتب می پرسید و قبض جدیدی رو می کرد ! ...

دوست داشتم یک شمشیر کاتانا توی دستم بود و جلوی همون دفتر " هاراگیری " می کردم و از دست هر چی بچه زبان نفهم و لجبازه خلاص می شدم ؛ تا بعد از ظهر دست چپم درد می کرد ؛ این جا نوشتم تا اگه رفتم علتش مشخص باشه ! .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مهدی شمس آبادی
25 مهر 93 8:30
یعنی تا کی باید صبر کنیم تا تو بعضی چیزا رو بفهمی ! مگه تو سه و نیم سالگی یه دختر که دست پرورده ی یکی مثل شهرآشوب بوده رو شخصا درک کردی که میگی توی ویترین چیزی نبود که توجهش رو جلب کنه ،اجتهاد در مقابل نص که میگن کار تویه: توجهش جلب شده پس چیزی بوده که توجه گل رخ رو جلب کنه. در مورد اون خانم هم بیشتر بررسی کن دک وپز که نشانه ی سرعت در درک پدیده های نو نیست و استعدادها متفاوتند : ایشان شاید در کمتر زمان ممکن بتونه کیف ، کفش ، لباس، ارایش و چیزهایی از این قبیلش رو هماهنگ کنه و من و تو صدسال هم که فکر کنیم از عهده اش برنیاییم. و این " عبور از مرز جنون " جون میده برای اینکه عنوان فیلمی بشه ! خیلی سینماییه و ... اندککی ظرفیت افزایی کن اینجور که شما می فرمایید ما باید روزی صدبار از مرزهای جنون بگذریم اما چون خیلی عاقلیم! و خیلی با ظرفیت! تا حالا چنین اتفاقی برامون نیفتاده ! به قول خودم: فائق آمد بر جنون دیوانگیم. و دستاویزهاتان از دونظر بدآموزی دارند هم خیلی خشنند و هم برگرفته از فرهنگهای دیگر که با فرهنگ ما ناسازگارند و بگرد توی فرهنگ ایرانی نمونه های خوب پیدا کن. به جای کل کل با جناب رضایی بشین فرهنگ ایرانیتو ببر بالا ! و گل رخ در باب صفاتی که به ایشان لطف فرمودید سخنها داشت که چون به عرض و آبروی مومن و مسلمان بر می گردد مطرحش نمی کنیم! گفتیم که حواستان را جمع بفرمایید و نازکتر از گل به ایشان نگویید . و همه ی اینها زیر سر شهاب است! اولا سیم کارت به چه کارت می آید ؟! ثانیا حالا سیم کارت دار شدی ! سیم کارت سوزونیت دیگه برای چی بود ؟! و ثالثا و رابعا و ... ما تا همیشه طرفدار و هوادار پروپا قرص گل رخیم که بلد است حال شما را بگیرد و آی خوش خوشانمان می شود که شما خونتان به جوش می آید و نمی توانید کاری بکنید ! این درماندگی شما دیدن دارد ها !
بابای گل رخ
پاسخ
مو مش حسن نیستوم ؛ مو بزغاله ی مش حسنوم ...
پرآبی
28 مهر 93 20:22
اون گاو مشد حسن بود نه بزغاله !!!!!!!!در فیلم..... گاو ودیگه اینکه : گفتا که کرا کشتی تا کشته شدی زار تا باز یکی هم بکشد آنکه تورا کشت
بابای گل رخ
پاسخ
اون گاوه مال فیلم بود ! ؛ اما اینجا فیلم نیست ، واقعیت نگهداری یک بچه لجباز و یکدنده است ! . اما بزغاله رو که در جواب دوستی نوشتم ، حکایت جداگانه ایست و اشارتی به مطلبی مهمتر ! .
مامان پرهام
28 مهر 93 23:26
من یکی که بارها از اون مرز رد شدم یعنی هی رفتم و برگشتم....
بابای گل رخ
پاسخ
تا وقتی شهاب بود که اجازه نمی داد به مرز جنون نزدیک بشیم چه برسه به رد شدنش .اما گل رخ علاقه زیادی به دیوانه کردن ما داره ! .
مامان فاطمه
27 آذر 97 21:39
من که بارها و باره به مرز جنون رسیدم اما برای اینکه ازش عبور نکنم فقط گریه کردم تا تخلیه بشم.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل رخ می باشد