گل رخگل رخ، تا این لحظه: 13 سال و 18 روز سن داره
شهاب شهاب ، تا این لحظه: 19 سال و 9 ماه و 25 روز سن داره

گل رخ

نان و گردو

1393/8/21 9:53
نویسنده : بابای گل رخ
1,370 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

بعد از شروع شلوغ سال تحصیلی و حجم زیاد کاری که در این هفته ها داشتیم ؛ رفتن به فردوس و برگشتن از سفر ، نقطه ی پایانی بر این مشغله ها بود ؛ یک باره سرم خلوت شده و کاری نمانده ! .

گل رخ همین الان بیدار شد و خواست که تلویزیون رو براش " خوتن " کنم ! ؛ امروز قرار بود ببرمش پیش یکی از دوستای مامانش برای گفتاردرمانی و تصحیح ادای کلمات که راستش ترسیدم دوباره منو از مرز جنون عبور بده ! ؛ تازگی ها خیلی خیلی لجباز شده و می ترسم در یکی از این عبور ها از مرز جنون ، همون طرف مرز اقامت دائمی بگیرم ! .

نشسته بودم روی اپن و داشتم صبحانه می خوردم ؛ روی اپن نشستن و غذا خوردن خیلی به من آرامش میده ؛ طبق معمول نان و گردو که خیلی دوست دارم ؛ نان هایی که این دفعه از فردوس آوردم خیلی عالی بودند ؛ با باباآقا صبح جمعه رفتیم یک نانوایی محلی و 120 نان گرفتیم ؛ البته این همه نان رو به یک یا دو نفر نمی فروشند اما نانوا از شاگردهای قدیمی باباآقا بود و به احترام معلم سابق خیلی تحویلمان گرفت . خیلی خوبه که شاگردهای آدم یک چنین شغل های شریف و پر کاربردی داشته باشند ؛ خود من هم یک شاگرد دارم که نانوایی سنگکی داره و انصافا حق معلم و شاگردی رو به جا میاره ! .

مزه ی نان امروز خیلی به من صفا داد ؛ خواستم این جا از اون نانوای عزیز تشکر کنم ؛ احتمالا نمی خونه اما دوست دارم که احترام قلبی من رو پذیرا باشه ؛ خداوند پدر و مادرش رو رحمت کنه که این قدر احترام برای رحمت خداوند قائل شده ؛ به خاطر کیفیت نانش نانوایی خیلی شلوغ بود و کلی از ملت به خاطر خرید نان ها و معطل کردنشان عذر خواهی کردیم .

دوستی از خوانندگان وبلاگ ، پیام خصوصی داده بود و ترسیده بود که من از این همه خوردن بترکم ! . در جواب ایشون می نویسم که من خوش خوراک هستم اما پر خوراک نیستم ؛ دوست دارم همه ی طعم ها رو امتحان کنم اما نه در حجم زیاد ! ، البته این عادت تمام سرآشپز های بزرگ دنیاست ! ؛ ممنونم ...

پسندها (4)

نظرات (6)

پر آبی
21 آبان 93 20:43
ی پیشنهاد :این بار نون پنیر وگردو رو با فلفل دلمه ای امتحان کنید،البته فلفل دلمه ای رنگی به خصوص زرد رنگ تازه. هفته آینده تو مدرسه مون به خاطر اهمیت صبحانه در یادگیری قراره یک روز بچه ها رو نون وپنیر و گردو مهمون کنیم ،تا بچه ها در پایان روز ببینند خوردن صبحانه رو یادگیری روزانه شون چه تاثیری داشته! فقط شما عاشق نون وپنیر وگردو نیستی...من دارم این عشق رو همگانی می کنم !!!!!!
بابای گل رخ
پاسخ
ولی من نگفتم " نون و پنیر و گردو " ؛ گفتم " نان و گردو " ... پنیر نقشی نداشت ! اینکه شما عاشق کلاغ ها هستید و کلاغ ها هم عاشق پنیر ، دلیل بر همگانی بودن این عشق نیست ... . با خوردن نان و گردو احساس نوعی جا افتادگی می کنم ، البته نه به معنای پیری ! ؛ یاد پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها و کسای دیگه ای می افتم که هر چیزی رو با نان می خوردند و چندان تفاوتی بین خوراکی ها نمی گذاشتند ؛ نان و گردو ، نان و کشمش ، نان و پسته ، نان و سبزی ، نان و کنجد بو داده ، نان و شاهدانه ، نان و هندوانه ، نان و خربزه و کلی ترکیب های دیگه ! .
پر آبی
21 آبان 93 20:48
نمی دونم چرا نظرات من ارسال نمیشه!!!!!!!!! انگاراینترنت منوقابل نمی دونه...
بابای گل رخ
پاسخ
اختیار دارید ؛ اینترنت سگ کی باشه که بخواد به شما بی احترامی کنه !
م ش( ما هم بلدیما! )
29 آبان 93 19:09
انگار اقامت دائمی گرفتین در دیار جنون!!! بدجور به اینترنت تاخته بودید زبان نوشتاریمان بند آمد!! ج رو که از جنون گرفتین خبرمون کنین بیایم کمی عیش نونه کنیم!! _ لطفا با عیش زنونه اشتباه نشه_
بابای گل رخ
پاسخ
مجنون شدن هم عالمی داره ! اما اگه از دست بچه ای لج باز کارت به جنون بکشه همه ی یاوه های شاعران قدیم و جدید یادت میره !
مهدی شمس آبادی
2 آذر 93 9:46
امیر عبدالقادر بیدل دهلوی فرموده اند: با هر کمال اندکی آشفتگی خوش است هرچند عقل کل شده ای بی جنون مباش. بعدها از گلی ممنونها خواهی شد که از این عوالم حساب و کتاب و نیوتن و کوانتوم و معادلات دیفرانسیل و چارشاخ گاردون و تئوری آشوب و مشابهاتشان پرتابت می کرده به سرزمین دل انگیز جنون و بی خویشی و رفتن تا آنسوی مرز انفجار و خودداری و ... اصلا لطف بچه نگه داشتن به همین است که آدم را از این دنیای مکرر مکرر مکرر می برد به دیارقدیمی ناآشنا!! مشکل اینجاست که بچه ها همه ی قوانین زیستی و فیزیکی رو و حتی شیمیایی رو!!! از حیز انتفاع ساقط می کنند: من که نفهمیدم اینهمه انرژی و توان رو از کجا میارند که ده نفر آدم ورزشکار رو از پا میندازن و هنوز قبراق قبراقند و میتونند ده تا دیگرو هم ناک اوت کنند!! شما هم هی نون برشته ی از جان سرشته با گردوی اعلا بخور و از فرشته ی نازت گلایه کن! سرآشپزجان!! خوش خوراک بودنت که اظهر من الشمسه! اما این اضافه وزن کوفتی _ کوفته پختنت رو هم گزارش کن ببینیم تو این یکی چند مرده حلاجی که کوفته درست کردن کار هرکس نیست ؛ گرچه الان تبریزیها و متشابهاتشون(مثلا مامان پرهام اینا) ادعاهای شگفت خواهند کرد و من که بلد نیستم جواب بدم تو باید زحمتش رو بکشی_ ، داشتم می گفتم این اضافه وزن کوفتی یه چیز دیگه میگه !! یعنی تقصیر بچه ها و علاقه ی وافر سیدحمیدرضا شهرآشوب به سلامت اوناست که سبب اندککی پرخوری شده و البته اگر استشمام برگ هاوانا و کنت مونت کریستو!! تداوم داشته باشه و برادرجان هم همراهی کنند و از اسلحه های مردمان نیز باک نداشته باشی و کمی بیشتر در ملا عام به امور خلاف شرع موافق عرف بپردازی و دعای خیر ما هم در پی ات باشد گوش شیطان کر پس از صدسالگی به تناسب اندام خواهی رسید البته به شرطها و شروطها و مهمترینش اینکه سلامت نوه ها و نبیره ها و ندیده ها را بهانه نکنی و به خوش خوراکی بسنده کنی!! ما منتظریم تا به وعده ات عمل کنی و درباره ی کثرت به کارگیری کاف تحبیب بنویسی که از منظر روانشناسی زبان کثرت استعمال یا بقولی بسامدبالاش در سخن گفتن شخص نشانه ی چیزهای خوب است و اتفاقا می تواند موضوع مقاله یا رساله ای باشد _ تقصیر این استادهاست که همه اش از مقاله نوشتن و پایان نامه نوشتن حرف می زنند و فکر می کنند هر که مقالاتش بیشتر علامه تر و نمونه اش این جناب خاتمی استاد فلسفه دانشگاه تهران که دست گل به آب داده و خلقی را حیرانها کرده _ ؛ گفتیم به موضوعات روز هم اشارتی کرده باشیم که نگویند این یارو پرت آبادیست. از حوصله ات چه بسیار تشکرها که باید کرد کمتر کسی پیدا می شود که جفنگیات اینچنینی را حتی تایید کند نوشتن پیشکش!!!
بابای گل رخ
پاسخ
از کوفته خوشم نمیاد و به خاطر تبریزی بودنش نیست چون بچه های ما شام غالب شان " سیب زمینی و تخم مرغ " است که به نام تبریزی ها سند شده است ؛ از این که یادآوری کردید برای کاف تحبیب هم متشکرم و همچنان منتظر نظر شما در مورد ضرب المثل های شیرین پارسی هستیم .
رضا
28 آذر 97 16:58
آرامش حاصل از نشستن روی اُپِن!!!! تا حالا تجربه نکردم. تصمیم گرفتم امتحان کنم 😉
یه دوست
29 آذر 97 8:42
نون اگه داغ و تازه باشه، خالی هم خوشمزه‌ست. من خودم عاشق نان داغ با کره و پنیر تبریزم.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل رخ می باشد