گل رخگل رخ، تا این لحظه: 13 سال و 23 روز سن داره
شهاب شهاب ، تا این لحظه: 19 سال و 9 ماه و 30 روز سن داره

گل رخ

پنجم برج دی

1393/10/5 9:00
نویسنده : بابای گل رخ
1,538 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

امروز ، پنجم دی ماه ، روز تولد منه . البته به خاطر این که نه ماه پشت در مدرسه نمانم ، باباآقا تاریخ تولد شناسنامه ی من رو برای 28 شهریور 56 گرفته ؛ جالبه آدم دو روز تولد داشته باشه ! ؛ 28 شهریور پیامک های تبریکی از محل کار ، همراه اول و یا بانک هایی که مدرکی از من دارند دریافت می کنم اما 5 دی ماه رو خیلی خصوصی برگزار می کنیم .

مادرم همیشه یادش هست که به " بچگکم ، حمیدکم " زنگ بزنه و تبریک بگه ؛ بچه ی اول هستم و کاملا به خاطر داره که در نیمه شب برفی و سرد دوشنبه 15 محرم به دنیا آمده ام . این هم عکسی از من و مادرم ، دو هفته بعد از تولد من ، با قنداق و چشمان سرمه کشیده :

بچه که بودیم ، با دیدن کارتون " سرود کریسمس " می فهمیدم که روز تولدم رسیده ! ؛ دیروز 4 دی ماه زاد روز عیسی مسیح -علیه السلام - بود و مسیحیان بسیاری در سرتاسر جهان عید کریسمس رو جشن گرفتند ؛ درخت کاج تزیین شده و بابا نوئل نمادهای آشنای این عید مسیحیان هستند . 

یادمه اون سال ها تلویزیون ایران هیچ وقت فراموش نمی کرد که در 4 دی ماه کارتون خاطره انگیز و زیبای اسکروچ رو پخش کنه ؛ البته سانسور های قابل اغماضی هم داشت ! .

سال ها بعد فهمیدم که چارلی چاپلین دقیقا در همان شبی که من به دنیا آمدم از دنیا رفته ؛ چارلی چاپلین و فیلم های قشنگش رو خیلی دوست دارم .

به خاطر بچه ها و علاقه ی خاص گل رخ به برگزاری جشن تولد ، کیکی خریدیم و مجلس تولد کوچکی گرفتیم ...

 

پسندها (2)

نظرات (7)

مامان گیلدا
5 دی 93 23:36
تولدتون مبارک بابای گلرخ جون لطفا به دختر من رای بدید ممنون http://www.niniweblog.com/upl/gilda1393/14187603198.jpg
مهدی شمس آبادی
6 دی 93 10:52
و بدینسان زاده شدم ساعتی پس از عیسی تا سرما را تاب آوریدن بیاموزانمتان. تاریخ تولد ما معلوم نامعلوم است !! کمی هم درمورد گرمای خانه های زمانه ی کودکی می نوشتی : فرشها و پشتیها و شب نشینیها و ....چادر گرفتن مادرها و .. و بابا آقا از همون موقع ورزشکاربوده !! زیاد به این دو روز تولد داشتن غره مباش !! اونموقع چون بند و بساط بیمارستان و گواهی تولد و اینجور قرتی بازیا!!! نبود خیلیا برای مدرسه رفتن از این کارا می کردن و ما البته از همون اول چون مبادی آداب بودیم شهریور تشریف فرما شدیم تا غیرقانونی عمل نکرده باشیم !! و دم چارلز اسپنسر چاپلین گرم !! تلویزیون سیاه و سفیدما و نیمه های شب و فیلم های چارلی و خنده های دیوانه کننده ی ما و مادرمان که می پنداشت پسرکش به سرش زده !! کجاهای اسکروچ و سانسوریدند؟!! ما چون دنبال این چیزا نبودیم حالا مجبوریم دنبالشون بیفتیم ! پاپا نوئل جوراب ما رو برد!شاید یکی از ما محتاجتر بوده !! و باز بهانه پیدا کردی برای شکم به آب زنی و از یاد بردن ناپالم !! ای نوش جونت بشه کیکت !! ما مشغول بررسییم و کمیته ای رو مامور کردیم ببینند این تولد چندسیسی مبارک بوده تا متناسب با اون اخوان المسلمین دست بکار بشند و البته نیازی نیست بگید مرسی !! تا انجام تحقیقات و بررسیها و علی العجاله ما به سهم خودمون شما رو متبرک می کنیم و دعوتتون می کنیم به مراسم عشای ربانی در کلیسیای آسمان چهارم !! لابد خاطر مبارک هست که مسیح و آفتاب همخانه اند !! نتایج تحقیقات هم الان به دستمان رسید و گفتند اگر نبود که از او گلی در وجود آید و شهابی که تیرگی آسمان را بزداید هرگزش اجازه ی نزول نمی دادیم !! حمیدکم ! بچگکم !! خوش امیی !!
بابای گل رخ
پاسخ
اول : اتفاقا در آن سال ها ثبت احوال که در قید تاریخ تولد نبوده ، بسیاری از مردم هم اهمیت " متولد شهریور " رو خبر نداشتند ؛ بعد از شش سال هم که بچه رو می بردند برای مدرسه خیلی دیر شده بود . باباآقا اون سال ها مدیر دبستان روستای بیدسکان فردوس بوده و با قوانین مدارس آشنا ! ؛ اون عکس هم در مظهر قنات همان روستا گرفته شده . دوم : چارلی چاپلین معرکه بود و هنوز هم هست . سوم : ای بابا ! کارتون اسکروچ که همش سانسور بود ! ؛ اصلا داستانش چیز دیگری است ! . چهارم : گفتم موضوع سیاسی نشه به همین خاطر ننوشتم که همان زمان آخرین سفر رئیس جمهوری از آمریکا به ایران رخ داد . جیمی کارتر در جشن کریسمسی که در ایران بود ایران رو " جزیره ی ثبات " نامید غافل از این که ما متولد شده ایم ! .
مهدی شمس آبادی (
6 دی 93 12:51
اتفاقا پدر ما ، خواهرمان را که زمستانزاد است شهریوری کرده !6 سالی پیش از شما یعنی زمستان 1350 شمسی!! انواع و اقسام استفاده ای مشروع و نامشروع رو از این شهرآشوبی بکن و تو کلا سیاستی حتی وقتی از شکمیجات حرف میزنی !! حالا معلوم شد از کجا آب میخوره این سیّاسی و طراری تو و دلت به حال جیمی کشمش فروش نسوخت !! از همون اولش سنگدل بودی ای آب انار خور به فکر هیچکسنبوده !! به هر حال مجبوریم تحملت کنیم و هر چه ابل تحمل باشد مبارک است !! کی باشه کودتا کنیم و حکومتت رو سرنگون کنیم!! آرزوست و بر ما عیب !
بابای گل رخ
پاسخ
کدام حکومت ؟!
مامان پرهام
9 دی 93 0:31
تولدتون مبارک. سایه تون سالها بالای سر همسر و فرزندانتون باشه ان شاالله. راستی یکی از شوهرخواهرهای من درست روز تولد مسیح به دنیا اومده.
مامان پرهام
9 دی 93 0:35
به نظرم گلرخ شبیه مادرتونه. فرم ناراضی لبهاش
پرآبی
9 دی 93 22:08
هرچند دیر شده ولی تولدتون مبارک.پایدار وپیروز باشید.
یه دوست
27 آذر 97 19:19
تولدتون پیشاپیش مبارک. 🌹🎁🎂 اتفاقاً منم ۶ صبح به دنیا اومدم. میگن ساعت تولد در روال زندگی آدم تاثیر داره. برای من که اینطوری بود. از وقتی یادم میاد ۶ صبح مجبور به بیدارشدن بودم. مدرسه، دانشگاه و حالا هم برای رفتن به سرِ کار.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل رخ می باشد