گل رخگل رخ، تا این لحظه: 13 سال و 17 روز سن داره
شهاب شهاب ، تا این لحظه: 19 سال و 9 ماه و 24 روز سن داره

گل رخ

حال خوش

1393/10/7 18:38
نویسنده : بابای گل رخ
1,289 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

هفته ی گذشته صبح روزی که یادم نیست کدام روز بود ، ( بچه ها و مامان قم بودند ) ، تلویزیون روی شبکه ی " Saudi Quran "روشن بود و من هم توی آشپزخانه بودم . این شبکه در طول شبانه روز تصاویری زنده از مکه و مسجد الحرام رو پخش می کنه ؛ صدای زمینه ی تصاویر هم نوای زنده ی قاریان قرآن است ؛ تقزیبا در طول 24 ساعت یک ختم قرآن توسط چند قاری تمام می شود و نوای قرآن فقط برای اذان و اقامه ی نماز قطع می شود .

مشغول کارم بودم که متوجه بغض قاری قرآن شدم ؛ کمی مکث کرد و به گریه افتاد ؛ پخش زنده بود و قاری با بغضی در گلو و مکثی طولانی ادامه داد ؛ کنجکاو شدم تا ببینم قرائت کدام آیه منقلبش کرد : 

 

وَلاَ عَلَى الَّذِينَ إِذَا مَا أَتَوْكَ لِتَحْمِلَهُمْ قُلْتَ لاَ أَجِدُ مَا أَحْمِلُكُمْ عَلَيْهِ تَوَلَّواْ وَّ أَعْيُنُهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ حَزَنًا أَلاَّ يَجِدُواْ مَا يُنفِقُونَ  ( سوره ی توبه ، آیه 92 )

 

حال خوشی پیدا کردم ، امروز هم به یادش افتادم ... 

من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر ***** من عاجزم ز گفتن و خلق از شنیدنش

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (3)

مهدی شمس آبادی
8 دی 93 21:22
چه خوش است صوت قران ز تو دلربا شنیدن به رخت نظاره کردن سخن خدا شنیدن داره یه چیزایی یادم میاد !! بابامو با شعرهایی که میخوند و میخونه و با حکایات و کنایاتش به یاد میارم ، صبحای زود که بلند میشد نماز بخونه و بعدش بره نونوایی بلند بلند می گفت : یاعلی ! مرا بگیر و شلپّست در بهشت انداز و این بیت رو هم زیاد میخوند : رشته ای در گردنم افکنده دوست // می کشد هرجا که خاطرخواه اوست . از الانش چیزی که برام جالبه خنده هاشه !! یه نوع خنده ی خاص که امتزاج کودکی و رندیست و کیا میخندش بمونه برای بعد . اما این اشک ریختن و محزونی و حال خوش و ... خوبه دیگه . یه نوجوان سعودی هست که معصومانگیش فوق العاده است و هر وقت جایی صداش رو می شنوم میخکوب میشم ، دست خودم نیست . میگفتن مصطفی اسماعیل یه چیز دیگه است و یه بار بیست سالی پیش از این مسئول روابط عمومی دانشگاهمون تو یه مسجد تو قاضی آباد خرم آباد تو یه شب قدر زمستونی به سبک مصطفی اسماعیل تلاوت کرد و چقدر باشکوه ، لحن فوق العاده ، استواری و استحکام در ادای جمله ها و حزن حماسیی که درش موج میزد ، همین امروز هم تو برنامه ی سمت خدا یه ترتیل پخش کردند که نرمای ادا کردن قاری حال آدم رو خوش می کرد . این رشته ی ما شاید یه خوبیش این باشه که ناچاری با قران و تاریخش و تفسیرش و معنیش مانوس بشی و البته ما هنوز نشدیم !!! اشکال و انتقاد : شما آخوندزاده اید و با معانی و مبانی و شان نزولها آشنائیت دارید !! شاید _ شایدی که به یقین پهلو می زند _ خیلیها معنی این آیه رو نمی دونند و با داستانش آشنا نیستند ، شما همه جا اهل شرح و بسط و عکس و تفصیلاتید به اینجا که واجب است بل از اوجب واجبات است می رسید یقه ی اختصار و اجمال را می گیرید ! یا بنه ترجمه را یک دو سه بیتی بفزایش
مامان پرهام
9 دی 93 0:33
چند روز پیش یه پیامک برای من اومد که توش نوشته شده بود تنها و غمگینی و فکر می کنی کسی به یاد تو نیست در حالی که او همیشه با توست. خدای مهربانت....-ترجمه ی ساده ای از یک ایه قرآن بود-این یه پیامک تبلیغاتی بود ولی اونقدر حال خوش به من داد که گریه ام گرفت....کاش با قرآن بیشتر مانوس شویم
پرآبی
9 دی 93 22:05
من به گوش تو سخنهای نهان خواهم گفت... ...سر بجنبان که بلی ،جز که به سرهیچ مگو!
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل رخ می باشد