گل رخگل رخ، تا این لحظه: 13 سال و 17 روز سن داره
شهاب شهاب ، تا این لحظه: 19 سال و 9 ماه و 24 روز سن داره

گل رخ

سلطان قلب ها

1393/10/18 9:38
نویسنده : بابای گل رخ
1,214 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

به خاطر ندارم که برای شهاب از لالایی خاصی استفاده می کردیم یا نه ؟ ؛ اما گل رخ لالایی خاص خودش رو داره و فقط هم با همین لالایی خوابش می بره ! . موقع شهاب تجربه نداشتیم و به فکر خاطره سازی و نوستالژی که اصلا نبودیم ؛ اما برای گل رخ از همون اول تولد ، تصمیم گرفتم یک لالایی خاص بگم تا هم بچه شرطی بشه و با شنیدنش زود بخوابه ! و هم بعدها یک خاطره ی شیرین توی ذهنش داشته باشه ؛ باید اعتراف کنم که هدف اصلی همون شرطی شدن بچه بود ، چون از 6 ماهگی صبح ها خودم نگهش داشتم و خوابوندنش خیلی مهم بود .

لالایی من برای گل رخ ، یک آواز آشنا و قدیمی است به نام " سلطان قلب ها "، مرحوم محمد علی فردین در فیلمی به همین نام این آواز زیبا ، غمگین و نوستالژیک رو می خونه ؛ البته آواز فیلم از خواننده ی دیگه ایه ، اما به نام مرحوم فردین شناخته میشه یا بهتره بگم بعد از این فیلم، مردم فردین رو " سلطان قلب ها " خطاب می کردند .

 

لا لا لا لا ، لا لا لا لا ، لا لا لا لا لا ، لا لا لا لا ، لا لا لا لا لا ، لا لا لا لا ، لا لا لالایی ...

لا لا لا لا ، لا لا لا لا ، لا لا لا لا لا ، لا لا لا لا ، لا لا لا لا لا ، لا لا لا لا ، لا لا لالایی ...

یه دل میگه برم برم ، یه دلم میگه نرم نرم ، طاقت نداره دلم دلم ،

بی تو چه کنم ؟

پیش عشق ای زیبا زیبا ، خیلی کوچیکه دنیا دنیا ، با یاد توام هر جا هر جا ،

ترکت نکنم ...

سلطان قلبم تو هستی تو هستی ،

دروازه های دلم را شکستی ،

پیمان یاری به قلبم تو بستی ،

با من پیوستی ...

اکنون اگر از تو دورم به هر جا ،

بر یار دیگر نبندم دلم را ،

سرشارم از آرزو و تمنا ،

ای یار زیبا ...

لا لا لا لا ، لا لا لا لا ، لا لا لا لا لا ، لا لا لا لا ، لا لا لا لا لا ، لا لا لا لا ، لا لا لالایی ...

لا لا لا لا ، لا لا لا لا ، لا لا لا لا لا ، لا لا لا لا ، لا لا لا لا لا ، لا لا لا لا ، لا لا لالایی ...

 

 

هروقت گل رخ وقت خوابش می رسه ، کنار من می خوابه و میگه : لالایی رو بخون ! ؛ منظورش همین " سلطان قلب ها " است ! ؛ از این فرایند شرطی شدن بچه خیلی خوشم میاد ! ؛ شهاب که کوچکتر بود ، هر وقت این آواز رو می خوندم چشماش پر از اشک می شد و به گریه می افتاد ... .

اگر تا حالا این آواز به یاد ماندنی رو نشنیده اید( البته احتمالش خیلی کمه ! )؛حتما گوش کنید یا دوباره گوش کنید .

 

 

پسندها (1)

نظرات (5)

فراخوان گروه انسانهای سبز GPG
20 دی 93 20:37
همزمان با روز هوای پاک در همایش زیست محیطی و ورزشی " دوباره آسمان آبی " با شمــــا سبـــز می اندیشیـــم و سبـــز میمانیم کلیه اعضا، هواداران گروه انسانهای سبز 29 دی ماه جاری همزمان با روز هوای پاک از ماشین شخصی استفاده نخواهند نمود و از هم میهنان سبز اندیش بویزه ساکنان کلان شهرهای کشور نیز دعوت به عمل می آورند تا با همگرایی هدفمند، دوباره آسمان آبی را بر فراز شهرهایمان تجربه و چشمک زدن ستاره ها را به (((فرزندانمان هدیه))) کنیم. علاقه مندان به مشارکت در این همایش زیست محیطی و ورزشی می توانند روز دوشنبه 1393/10/29 از نقلیه عمومی نظیر اتوبوس، مترو، دوچرخه و حتی پیاده به امور روزانه خود بپردازند. مردم هوشمند هشت کلان شهر: اراک، اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، کرج و مشهد مقدس به عنوان پیشروان اجرای این طرح کشوری هستند که با همراهی اثر بخش و همتی بلند دوباره آسمان آبی را به فرزندانمان هدیه خواهند کرد و سایر هم میهنان گرامی شهر ها و روستاهای کشور نیز به شکرانه برخورداری خود از هوای پاک و ترویج این فرهنگ و آموزش آن به کودکان و نوجوانان که آینده سازان این سرزمین کهن هستند در روز 29 دی ماه از ماشین شخصی استفاده نمی نمایند. به اطلاع هم میهنان گرامی میرسانیم در راستای گسترش فعالیتهای زیست محیطی بمناسبت گرامیداشت روز هوای پاک با همکاری حفاظت محیط زیست استان فارس، حفاظت محیط زیست استان اصفهان، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، سازمان انتقال خون استان تهران، شرکت آب و فاضلاب استان تهران، سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران، موسسه مردم نهاد سیراف پارس و ... سرگروه بمدت یک هفته چند کلان شهر کشور را با دوچرخه رکاب خواهد زد./ شما هم میتوانید در راستای گسترش هرچه بیشتر این تفکر انسانی در جامعه به ما بپیوندید. دیدار سبز و سراسری ما روز دوشنبه 29 دی ماه 1393 در بزرگترین همایش بدون ماشین در کشور آماده تبادل لینک با سایت ها و وبلاگها میباشد. ما را با نام گروه انسانهای سبز به آدرس www.GPG.ir در قسمت پیوندهای وبلاگتان ثبت نمایید و سپس اعلام نمایید. سایت ها: گروه انسانهای سبز GPG www.GPG.ir ایران هخا انجمن ملی ایرانیان www.forum.iranhakha.com ایرانگردان و جهانگردان www.touristsupport.ir تبلیغات رایگان www.AvArAsA.com
پرآبی
20 دی 93 20:59
اون صدا و این آهنگ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!جل الخالق خدابه خواب این بچه رحم کرده.....
بابای گل رخ
پاسخ
داد که نمی زنم ! ؛ آروم لالایی رو می خونم !
پرآبی
21 دی 93 19:02
آها !!!!!!یعنی قبلنا شما دائم در حال داد زدن بودین صداتون اون شکلی بود؟!!! اعتماد به نفس خفن به این میگنا...
مهدی شمس آبادی
27 دی 93 8:46
معلومه این پر آبی از سخن راندنهای شما و ترانه خواندنها و لالایی گفتنهاتون خاطره های بسیار خوش در خاطر داره!! اهل فیلم نگاه کردن مخصوصا پیش از انقلابیش نیستم اما این یکی رو استثنائا و نصفه نیمه دیدم . ما هم چون شما علاقمند به لالایی گفتنیم و اگر به کسی نگی از صدای فوق العاده ای هم برخورداریم !! فوق العاده رماننده و بیات گاوی!!! حیف که دیر متوجه شدم وگرنه یه لالایی اختصاصی برای گلرخ می گفتم ، یه دوره ای به سرم زده بود لالایی بنویسم و چندتایی نوشتم و دوسه تاش رو میشه تو جایی برای ... پیدا کرد و البته بقول یکی از دوستان لالایی هایی که ما نوشتیم برای بیدار کردنه تا خوابوندن ! و خوش به حال گل رخ ! شهاب در چه حاله؟ از مافیای انجمن اولیا و مربیان چه خبر؟ گاهی گزارشی بده ای دن کورلئونه ! ای پدرخوانده ی پدرخوانده ها !
بابای گل رخ
پاسخ
دوستانی که صدای " مخمل گون " ما را شنیده اند ، با تعجب این خاطرات را می خوانند !
مامان فاطمه
27 آذر 97 19:15
اتفاقاً جالب بود برام که منم این آهنگ رو به عنوان لالایی برای دخترم می‌خوندم. واقعاً دلنشین و زیباست.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل رخ می باشد