گل رخگل رخ، تا این لحظه: 13 سال و 14 روز سن داره
شهاب شهاب ، تا این لحظه: 19 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

گل رخ

یاس در زمستان

1393/11/3 0:52
نویسنده : بابای گل رخ
1,728 بازدید
اشتراک گذاری

 نام خدا

برای کسایی که مثل من از بینی دنیا رو می بینند ، یک گلدان یاس رازقی حکم آب حیات رو داره ! ؛ امروز با وجود همرفتی گرما ، که به سمت بیرون جریان داره ، متوجه عطر خوشایند یاس شدم که از بالکن به مشام می رسید و با بوییدن و دنبال کردن رد این رایحه ، متوجه شدم که در عین شگفتی یکی از گلدان های رازقی به گل نشسته ! .

معمول یاس رازقی ، گل دادن از فروردین تا شهریوره و به گل نشستن این گیاه در میانه ی زمستان خیلی خیلی جالبه ! ، باز هم تاکید می کنم که این حس و حال گل دادن یک رازقی به کسایی فاز مثبت میده که دنیا رو بو می کشند ! ؛ عطر و رایحه ی این گل فوق العاده دل انگیزه .

یک جادوی خاص توی این رایحه هست که نمیشه بیانش کرد و نوشت ؛ حتی برای من که از هر چیز ساده ای می تونم مفهومی مفصل بسازم هم شرح این بو مشکله ! ؛ الان به نظرم رسید که من با وجود بو کشیدن همیشگی ، نمی تونم بو ها رو توصیف کنم و هیچ چیزی به ذهنم نمی رسه ! ؛ این همه بوهای خوش ... 

بچه که بودم از بوی آجرهای حیاط ، وقتی بعداز ظهر ها آب پاشی می شدند ، خیلی خوشم می آمد . یادمه با شوق خاصی دماغم رو روی آجرهای خیس خورده فشار می دادم و با تمام وجود بو می کشیدم ! . 

پسندها (3)

نظرات (4)

پرآبی
4 بهمن 93 21:18
حس می کنم بین آجر ها کاه گل استفاده شده بوده و بویی که موقع خیس بودن استشمام میشه بمثل بوی خاک بارون خوردست؟
بابای گل رخ
پاسخ
اتفاقا سیمان بود و بوی سیمان خیس خورده هم جالبه ! ؛ من هم شنیدم که بعضی از بوی کاهگل خوششون میاد .
مامان فاطی
18 بهمن 93 22:58
سلام وب خوشگلی دارین باتبادل لینک چطورین
بابای گل رخ
پاسخ
خیلی خوبه ، اما من تبادل لینک بلد نیستم که چه جوریه ! ؛ چند باری تبادل کردم اما گاهی درست میشه و گاهی نه !!!
ناهید
21 بهمن 93 7:39
سلام ماشاالله به دختر گلتون. خداحفظش کنه. منم خیلی بو میکشم ! و فکر نمیکردم تو آقایون هم کسانی باشن که اینطوری به بوها حساس باشند. در مورد بوی رازقی با شما موافقم و البته سالهاست که دلم میخواد دوباره بوی اونو حس کنم. چند وقت پیش از یه گلفروش کنار خیابون چند شاخه نرگس خریدم که بوشون تندتر و قویتر از نرگسهای معمولی بود. گلبرگهاشونم پریشانتر بود.بوشون منو یاد رازقی انداخت، شبیه بود انگار. دستفروش گفت اینا نرگس شیرازی اند. بوی خاک بارون خورده، کاهگل بارون خورده..بوی آهن داغ...بوی تابستونهای بچگی...بوی زمستونهای مدرسه... بوی سرسرای دانشکده علوم...بوی نونی که مادربزرگم می پخت...بوی موهای خیس دخترم ... آه...
بابای گل رخ
پاسخ
بعضی از نرگس ها ، بوی خیلی نزدیکی به یاس رازقی دارند ؛ اتفاقا هفته ی قبل که رفته بودم بازار گل و گیاه مشهد ، داخل مغازه ای عطر یاس رازقی پیچیده بود ؛ از مغازه دار سراغ گلدانش رو گرفتم که گفت : ما یاس رازقی نداریم و این بو مال شاخه های گل نرگسی است که تازه چیده شده اند ! . از بوهایی که ذکر کردید ، من هم با بوی خاک باران خورده ( کلا هوای بارانی ) ، نان داغ محلی و بوی موهای عرق کرده ی دخترم ، موافقم ! . اگر پنجره ای آفتاب گیر دارید ، یک گلدان رازقی تهیه کنید .
یه دوست
27 آذر 97 19:09
آخرش جواب منو ندادید 😕 یاسم دو ماهه گل نمیده! حتی برگ هاش هم رشد نداشته و همینطور خواب مونده. البته خیلی سبز و سرحاله.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل رخ می باشد