گل رخگل رخ، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 26 روز سن داره
شهاب شهاب ، تا این لحظه: 19 سال و 9 ماه و 2 روز سن داره

گل رخ

صدای پای بهار

1393/12/21 21:56
نویسنده : بابای گل رخ
3,242 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

این که از لابلای صفحات کتاب های درسی ، مطلبی پیدا کنیم که بیشترین قرابت و نزدیکی رو با اوضاع و احوال و شخصیت های خانواده داشته باشه ، بسیار جالبه و دلنشینه ! ؛ مطلب زیر رو بخونید :

 

چند شب قبل ، شهاب مشغول نوشتن مشق بود و مامان هم طبق معمول به کمکش شتافته ! ؛ به محض شنیدن کلمه ی " شهاب " از لابلای کلماتی که مامان به شهاب دیکته می کرد ، گوشم تیز شد و پرسیدم که کجای کتاب از " شهاب "نام و نشانی آمده است و درس بسیار جالب بالا رو نشانم دادند .

خیلی جالب بود که شخصیت های این درس ( بدون هیچ اغراقی ! ) این همه به شخصیت های خانواده ی ما نزدیک باشند ! ؛ دختری ( که ما مسلم می دانیم اسمش گل رخ است ! ) خاطراتش را می نویسد ، آن هم با راهنمایی های پدرش که علاقه ی زیادی به نوشتن خاطرات دارد ، از گل خوشش می آید ، خیال پرداز است و اهل کتاب خواندن هم هست ! ؛ برادری که اسمش " شهاب " است و در لابلای صحبت هایش کمی طنز هم به کار می برد و راحت هم نمی خوابد ! .

این خواهر و برادر ، مادری دارند که بو و عطر قرمه سبزی اش منحصر به فرد و نوستالژیک است ! ؛ این عطر قرمه سبزی ، آخر و نهایت همه ی درس بود که مامان گل رخ و شهاب از استادان مسلم عمل آوردن این عطر در کل فامیل به حساب میاد ! .

این همه شباهت به خانواده ی ما !!! ؛ خدا کنه که تا رسیدن گل رخ به کلاس پنجم دبستان ، این درس از کتاب فارسی ، حذف نشه چون خیلی خیلی خاطره انگیزناک خواهد بود ! . 

 

 

پسندها (4)

نظرات (6)

سایت تفریحی مگ پا
22 اسفند 93 11:29
____*##########* __*############## __################ _##################_________*####* __##################_____*########## __##################___*############# ___#################*_###############* ____#################################* ______############################### _______############################# ________=########################## __________######################## ___________*##################### ____________*################## _____________*############### _______________############# ________________########## ________________=#######* _________________###### __________________#### __________________### ___________________# اگه دوست داشتی منو بلینک عنوان: سایت تفریحی مَگ پا آدرس: http://magpa.ir منتظرتم.ممنونت میشم
پرآبی
23 اسفند 93 19:24
خاطره انگیز ناک !!!!!!!؟؟؟؟؟؟
مهدی شمس آبادی
24 اسفند 93 13:54
اکبردگارا! خیل خیالت را سپاس آخر سالی مهربون شدی ، همه رو تحویل گرفتی و از همه تعریف کردی و با تالیف کتب درسی همذات پنداری کردی و گرم گرفتی و عطر قرمه سبزی پیچوندی تو نی نی وبلاگ و ... نکنه راستی راستی بهار اومده!؟ یه دهنم میخوندی دیگه اکرام به اتمام بود!! چارتا از طنزای جاری در کلام شهاب الدین شهرآشوب زیب دفتر کنی آخر سالی چرت ما رو پاره کردی و کاممون رو شیرین!! ترفندهای دبیرانه ات برقرارتر و سینه ات لبریز از روشمندی!
بانو
29 اسفند 93 11:28
مثل لحظه ای که باغ, در ترنم ترانه شکوفا میشود, غرق در شکوفه میشود روزگارتان بهـار لحظه هایتان پر از شکوفـه باد. سال نـو مبارک
ایلیا
27 آذر 97 19:01
چه جالب😉
یه دوست
29 آذر 97 13:52
بعضی داستان‌ها یا فیلم‌ها اینقدر به زندگی آدم نزدیک هستند که فکر میکنی یک نفر داستان زندگی‌ت رو برای نویسنده تعریف کرده. ولی خیلی خوبه که آدم قلم توانایی داشته باشه و بتونه داستان زندگیش رو بنویسه. برای آیندگان یادگاری خوب و تجربه‌ی مفیدیه. مثل عکس و فیلم و صدایی که به جا میمونه.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل رخ می باشد