گل رخگل رخ، تا این لحظه: 13 سال و 27 روز سن داره
شهاب شهاب ، تا این لحظه: 19 سال و 10 ماه و 3 روز سن داره

گل رخ

ماهی

1392/7/16 1:00
نویسنده : بابای گل رخ
1,247 بازدید
اشتراک گذاری

غذای مورد علاقه گلی سبزی پلو با ماهی است خوشمزه. ماهی رو من درست می کنم و پلو رو مامانش .

 

برای مایی که از سواحل دریا دوریم بهترین ماهی قزل آلا است ؛ بیشتر به خاطر تازه بودنش وگرنه خود من "شوریده " رو به هر ماهیی ترجیح میدم . فروردین در کنارک ( شهر کوچکی نزدیک چابهار ) شوریده تازه تازه از صیادان محلی گرفتیم و با هر لقمه ای که می خوردیم خوشمزه افسوس می خوردیم افسوس که  چرا از ساحل دوریم ! طعم فوق العاده ای داشت . البته مشهد هم شوریده به اصطلاح تازه پیدا می شه ( میدان استقلال ) اما تفاوت از زمین تا آسمان !

 

برای اینکه بچه ها از طعم ماهی لذت ببرند هم ماهی ها رو پس از پاک کردن کاملا دقیق ! در مواد زیر چند ساعتی می خوابونم : سیر ، تخم گشنیز ، پودر لیمو عمانی ، روغن زیتون ، سرکه بالزامیک ، پاپریکا ، فلفل سیاه و نمک . خوشمزه

 

توی یه تابه رژیمی با روغن خیلی کم ، 10 دقیقه ای طول می کشه تا ماهی ها  بپزه . با کمی آبلیموی تازه غذای خوشمزه ما سرو می شود . برای کسی مثل من هیچ گوشتی جای گوشت گوسفندی رو نمیگیره اما زیاد می شنویم یا می خونیم که غذاهای دریایی برای رشد جسمی و ذهنی بچه ها مفیده .

 

 

 

 

" فسفرش زیاده ! "خیال باطل  

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

ایلیا
28 آذر 97 19:31
دلمه برگ مو، دیزی و آبگوشت، فسنجان، قرمه‌سبزی، باقالی پلو با ماهیچه و ماهی جزو غذاهای محبوب من هستند و البته املت 😋
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل رخ می باشد