گل رخگل رخ، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 1 روز سن داره
شهاب شهاب ، تا این لحظه: 19 سال و 10 ماه و 8 روز سن داره

گل رخ

تام و جری

1393/5/2 21:56
نویسنده : بابای گل رخ
1,592 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

 

کمتر کودکی در جهان متمدن امروز وجود دارد که کارتون زیبای " تام و جری " رو ندیده باشد و با دیدن ماجرا های این موش و گربه مشهور آمریکایی صدایش به خنده بلند نشده باشد . 

جالبه که اولین مجموعه این کارتون در سال 1940 میلادی ( 1319 هجری شمسی ! ) در سینما های آمریکا پخش شده ( اون موقع هنوز تلویزیونی در کار نبوده ! ) .

 فکرش رو بکنید که یک انیمیشن ساده با شخصیت هایی ساده تر ، که مثل شخصیت های کارتونی امروزی جادوگری بلد نیستند ؛ قدرت های عجیب و غریب و فضایی ندارند ؛ ماشین ها و اسلحه هایی تخیلی در دستانشان نیست ، حتی حرف نمی زنند ! ، در خانه ای که زندگی می کنند خیلی از مظاهر دنیای امروزی ما هنوز اختراع نشده ؛ با این وجود مخاطبانی دارند که برخی در دهه نهم زندگی هستند و برخی ( مثل گل رخ ما !) دو یا سه ساله اند .

 

چه اعجازی باعث شده این همه مدت ( 74 سال ! ) این کارتون هنوز در اوج محبوبیت باشد ؟ شاید سادگی !

 

خود من از کودکی بارها و بارها قسمت های مختلف این انیمیشن رو دیده ام ، اما هنوز هم همراه شهاب و گل رخ با شوق پای تلویزیون می نشینم و از دیدن ماجراهای تام و جری لذت می برم ! . مثل اینکه هر چی بیشتر و پر تکرار تر این کارتون رو می بینیم ، جذابیتش هم بیشتر میشه ! .

ویلیام هانا " و " جوزف باربرا " سازندگان این مجموعه ، بیشتر در سایه شهرت زیاد " والت دیسنی " بوده اند . با این وجود موفقیت کارتون هایشان اغلب اوقات به کارتون های والت دیسنی تنه می زند . 

البته کودکان امروزی بیشتر " تام و جری " رو می بینند اما در کودکی ما مجموعه های دیگری از این دو نفر هم از تلویزیون پخش می شد و هر کدام جذابیت های خاصی داشتند . ماجرا های گالیور ، یوگی و دوستان ، گوریل انگوری ، لوک خوش شانس ، عصر حجر و گاهی قسمت هایی از اسکوبی یا فیلم های سینمایی بر مبنای داستان های ژول ورن و دیگران ( سفر به اعماق زمین ، دیوید کاپرفیلد ، بیست هزار فرسنگ زیر دریا و ... ) .

 

 

 

همه ما بزرگ تر های امروزی ، هنوز هم با دیدن تصاویر این کارتون ها ، یاد تک تک شخصیت ها و البته طرز حرف زدنشان می افتیم که با اعجاز دوبلور های قدیمی هنوز هم در ذهن ماندگارند . صدای اون الاغ ششلول بند در کارتون یوگی و دوستان ، صدای گوریل انگوری ، " من می دونستم " در کارتون گالیور ! و کلی خاطرات خوش از گذشته با اون تلویزیون های سیاه و سفیدش ! .

باز جای شکرش باقیه که حداقل همین کارتون " تام و جری " هنوز باقی است .  

 

 

 

پسندها (7)

نظرات (1)

مامان فاطمه
29 آذر 97 21:14
آره واقعاً کارتون‌های اون زمان چیز دیگه‌ای بودند. الان بچه‌ها فقط خشونت رو یاد می‌گیرند. منم بعضی کارتون‌ها رو هنوز هم که بازپخش میشن نگاه میکنم. مثل همین تام و جری، بچه‌های مدرسه آلپ و البته جودی آبوت
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل رخ می باشد