گل رخگل رخ، تا این لحظه: 13 سال و 24 روز سن داره
شهاب شهاب ، تا این لحظه: 19 سال و 10 ماه سن داره

گل رخ

بی نام و نشان

1393/11/5 9:34
نویسنده : بابای گل رخ
1,904 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

در جمعه ای که گذشت ، ساعت 30 دقیقه ی بامداد ، ملک عبدالله پادشاه 90 ساله ی عربستان از دنیا رفت و پیکرش را بلافاصله بعد از برگزاری نماز جمعه ، بدون هیچ تشریفاتی در قبرستان عمومی ریاض و در قبری بی نام و نشان به خاک سپردند .

این تنها شدن ناگهانی ، این دست کشیدن بی مقدمه از همه چیز و همه کس ، این که در گوری بی نام و نشان دفن شوی و همه ی آشنایانت تو را از خاطر ببرند ، این که یکباره فقط خودت باشی و اعمالت و خدا ، برای من خیلی خیلی رعب آور است .

سنگدلی عرب ها رو درک نمی کنم ! ؛ شلغم که زیر خاک نمی کنید ؛ طرف از لحظه ی تولد شاهزاده ای در کشور بوده ؛ 20 سال کشور رو اداره کرده ؛ 10 سال رسما پادشاه بوده ؛ کلی برادر ، خواهر ، همسر و فرزند داره ؛ 90 سال زندگی کرده ؛ همه ی اقوام ، بستگان و مردم عادی ، کم و بیش خاطره ای ازش دارند ؛ خوب یا بد ، برای خودش شخصیتی بوده ...به محض این که از دنیا رفت ، رفت ... نه یادی ، نه سوگی ، نه سنگ قبری ، هیچ ... ولش کردند در برزخ و برگشتند ! .

عکس های مراسم تشییع رو که دیدم ، خیلی دلم گرفت ؛ خیلی زیاد ... نه برای پادشاه عربستان که برای خودم ! ؛ این سرنوشت محتوم ماست . البته که فرقی نمی کند در گوری بی نام و نشان دفن شوی یا در گورستانی مجلل و باشکوه ؛ در کارنامه اعمال نوع قبر و سنگ مزار را نمی نویسند ؛ دوری یا نزدیکی قبر به بزرگان دین هم نقشی در آخرت ما ندارد که " هارون " نزدیک ترین اشخاص به امام رضاست ! . 

 

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (5)

بابای گل رخ
5 بهمن 93 10:36
جالب بود که در عربستان هیچ مراسم عزایی برگزار نشد اما در بحرین و اردن 40 روز ، در مصر 7 روز ، در فلسطین 3 روز و در ترکیه 2 روز عزای عمومی اعلام شد ! . عکس های نخست وزیر ترکیه در مراسم تشییع پادشاه هم دیدنی بود ؛ بنده ی خدا با چه ذوقی رفته بود ریاض تا خودی نشان دهد اما کسی نگاهش هم نمی کرد و فکر کنم اردوغان هم مثل من به این فکر می کرد که این عرب ها چقدر خونسرد و راحت با مرگ پادشاهشان برخورد می کنند ! . خودشیرینی انگلیسی ها هم جالب بود که پرچم ها را در کشورشان نیمه افراشته کردند ! ؛ ترکیه هم همین کار را کرد و روزنامه های ترک به اردوغان و " پاچه خاری " سخیفش خندیدند و نوشتند که بستگان شاه تا این اندازه از رفتنش ناراحت نشده اند . درسته که سنگ قبر و " نام و نشان " تاثیری بر سرنوشت مرده نداره اما بستگانش رو هر از گاهی به یاد اون شخص میندازه ؛ درسته که بعد از مدتی اون بستگان هم می میرند و همه خاک می شوند اما سرعت عمل سعودی ها برای من خیلی ترسناک بود . در همه ی جای دنیا، بعد از مرگ شخصی ، تا ماه و سالی یادی ازش می کنند و اگر طرف شخصی در حد پادشاه باشه این " یاد کردن " پررنگ تر هم هست اما توی این کشور از این خبر ها نیست . به محض مردن و چال کردن ، همه چیز از خاطر همه میره و اهمیتی نداره که طرف کی بوده و چطور زندگی کرده ؛ این پشت کردن ناگهانی خیلی ترسناکه ...
پرآبی
5 بهمن 93 19:41
مارا به رندی افسانه کردند پیران جاهل شیخان گمراه از خدا می خوام هم روزگارمونو هم خاک شدنمونو از پیران جاهل وشیخان گمراه تو هر جای دنیا که هستن جدا کنه !
مامان پرهام
8 بهمن 93 0:09
امروز یه ایه از قرآن رو دیدم که دنیا سرمایه ای از فریب است.......بهش دل می بندی بعد بهت خیانت می کنه
بابای گل رخ
پاسخ
این شیوه ی دفن کردن مرده ها در عربستان بیشتر از هر چیزی تفسیر آیه ی مبارکه ی " إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون " است .
مهدوی
10 اسفند 93 14:41
حال وهواتون خیلی خوبه. اما نیمرو فقط یک مدلش خوب نیست.
بابای گل رخ
پاسخ
گفتم که این نیمرو ، نیمروی رسمی است !
رضا
29 آذر 97 16:42
من که اصلاً برام‌ مهم نیست کجا خاک بشم. سنگ قبر و چیزای دیگه که اصلاً. به نظرم خرجش برای کارهای دیگه بشه بهتره. به همه هم گفتم حق ندارند برای من مراسم بگیرند. به قول شما اعمال آدم مهمه که متاسفانه اونم چنگی به دل نمیزنه. 😕
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل رخ می باشد