گل رخگل رخ، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه سن داره
شهاب شهاب ، تا این لحظه: 19 سال و 10 ماه و 7 روز سن داره

گل رخ

ماست گوسفندی

1393/1/28 12:45
نویسنده : بابای گل رخ
5,832 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا 

فصل بهار دلنشین ترین فصل سال است . به چند دلیل :

* تعطیلات اول و آخرش !

* هوای مطبوع و همیشه گرفته اش ... من عاشق هوای قبل از بارندگی و رگبار شدید بهاری هستم . وقتی هوا از تراکم ابر در وسط روز مثل دم صبح نیمه روشن است و هر لحظه احتمال باز شدن شیر آسمان وجود دارد !

* و خوراکی های مخصوصش !

بهترین خوراکی این روز ها به نظر من ماست گوسفندی است ؛ با اون طعم قوی و در عین حال دلنشین ...

بچه که بودیم ، پدرم این روز ها شیر گوسفندی می خرید ، بعد از جوشاندن ، با یک همزن دستی ، که از نی درست شده بود و هیچ وقت نفهمیدم از کجا میشه مشابهش رو خرید ، شیر ها رو داخل قابلمه هم می زد ؛ شیر گوسفندی خیلی غلیظ تر و چربتر از شیر گاوه ، به همین علت به سرعت کف می کرد و چون کشش سطحی بالایی داشت ( این قسمت رو از کتاب فیزیک 2 گفتم ! ) کفش زود نمی خوابید . بعد با قاشق بزرگی کف های جمع شده رو داخل کاسه می ریخت و ما هم با لذت نوش جان می کردیم ! .

یادمه همیشه مبهوت سرعت پدرم در کف زدن شیر بودم . دست های زمختش با اون رگ های بیرون زده و آبی رنگ ، با سرعت زیادی نی رو داخل ظرف شیر می چرخوند . این کار رو تا زمانی که شیر سرد نشده بود ادامه می داد و ولع ما برای خوردن هم مشوقش بود ! .

با وجودی که توی شهر زندگی می کردیم اما پدرم همه ما رو به نوعی علاقه مند شیر و ماست گوسفندی کرده بود . هنوز هم به یاد اون روزها " گر ماست " درست می کنم . دوست دارم تخم مرغ نیمرو با روغن زرد گوسفندی بخورم و از هزینه کردن هر مبلغی برای کشک و قره قروت گوسفندی دریغ ندارم . 

بچه های ما هنوز چندان علاقه ای به ماست گوسفندی ندارند اما روغن زرد رو با اشتیاق می خورند ، البته این عدم علاقه به نوعی در همه بچه ها وجود داره ؛ بزرگ تر بشن علاقه مند میشن !

امسال به خاطر بارندگی کم در خراسان قیمت محصولات گوسفندی کمی بالاست اما کیفیتش عالیه ؛ به قول معروف ماستش رو با چاقو می بریم ! 

 

پسندها (1)

نظرات (2)

ایلیا
1 دی 97 19:33
محصولات گوسفندی خیلی عالی هستند. اما اینقدر همه چیز تقلبی شده که وقتی میرم ماست گوسفندی بخرم فکر میکنم اسانس بوی گوسفند توش ریختن!!!
موسوی
14 فروردین 01 23:00
واقعا همین طوره ماست گوسفندی الان کاملا بوی گوسفند میده و حتی بزور هم نمیشه خوردش نمیدونم چجوری میشه بوشو از بین برد
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل رخ می باشد