گل رخگل رخ، تا این لحظه: 13 سال و 30 روز سن داره
شهاب شهاب ، تا این لحظه: 19 سال و 10 ماه و 6 روز سن داره

گل رخ

این همه تفاوت !

1392/9/21 20:23
نویسنده : بابای گل رخ
675 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا 

" بچه ها با هم تفاوت دارن " . این جمله رو من کاملا قبول دارم اما چیزی که متعجبم کرده شدت این تفاوت هاست .

 

شهاب ؛ پسرم هیچ وقت دروغ نمیگه . یعنی اگه مطمئن باشه که با دروغ گفتن مشکلش حل میشه باز هم دروغ نمیگه . بهتره بگم بلد نیست دروغ بگه و این خصلت خیلی خیلی خوبیه چون کار من و مادرش رو خیلی راحت کرده .

وقتی خبری رو از مدرسه میاره ( البته کم پیش میاد که خبر بیاره چون بر خلاف من و مادرش بسیار بچه دهن قرصیه ! ) مطمئن هستیم حرفی رو که میزنه حقیقت داره و این موضوع در تصمیم گیری ما نقش مهمی داره . زیاد دیدیم والدینی رو که بر اساس حرف های دور از واقعیت بچه هاشون تصمیماتی میگیرن که در نهایت به ضرر خود بچه تمام میشه . 

 

راستش این راست گویی شهاب بیشتر ذاتیه تا اثر تربیت ما ! چون تا حالا پیش نیومده دروغی بگه و ما نصیحتش کنیم که : بچه خوب همیشه حرف راست میزنه .... دروغگو دشمن خداست .... آدم دروغگو فراموش کاره ............و خیلی جملات این چنینی که والدین برای تربیت بچه ها و درمان دروغ گویی به کار میبرن .

 

بر خلاف شهاب ، گل رخ با این سن کم یک دروغ گوی تمام عیار از کار درآمده !

بهش میگم آب نبات نخور برای دندونت خوب نیست ؛ جلوی من آبنبات رو کف یک دستش قایم میکنه بعد دستش رو میبره پشت سرش و دست دیگش رو باز میکنه و میگه : نیگا , آبنبات نیست ! موندم چه جوری حالیش کنم دروغ نگه اونم اینقدر تابلو !

 

مطمئنم بزرگتر که بشه دروغ هاش هم بزرگتر میشه و متعجبم چه عاملی باعث شده شهاب راستگو و گل رخ یه ناقلای دروغگو از کار در بیاد ؟ !!

*****************************************************************

اینم چند تا عکس از داداش وقتی که همسن گل رخ بود :

 

 

 

 

 

 

 

پسر راستگوی ما ...

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان پرهام
26 آذر 92 22:14
سلام من فکر می کنم محیط خیلی موثره. پرهام بعضی رفتارهای خاص رو درست مثل دوستانش توی مهد انجام میده. تازگی ها مثل اونا صندلی رو از زیر بچه ها می کشه داد می زنه و...کارهایی که توی خونه هیچ وقت بلد نبود. باید دید گل رخ کوچولو تحت تاثیر کیه؟ حتی شاید تلویزیون موثر باشه. یا دوستی ...البته منم معتقدم بعضی چیزها ذاتیه.
بابای گل رخ
پاسخ
احتمالا جنسیت موثر بوده ! شاید هم کمی هوش بیشتر ، مشخصه که برای دروغ گویی باید بیشتر فکر کرد تا راستگویی !
مامان فاطمه
29 آذر 97 11:04
عکس اولش خیلی متفکرانه‌ست. انگار داره یه مطلب علمی خیلی مهم رو با هندزفری گوش میده. 😄
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گل رخ می باشد